Debata wokół wydania 100 tys. zł z budżetu Tarnowskich Gór na społecznościową grupę promującą jazdę na rowerze
W minionym tygodniu w Tarnowskich Górach wybuchła ożywiona debata na temat przeznaczenia przez lokalny Urząd Miejski kwoty 100 tysięcy złotych na działalność grupy w mediach społecznościowych.
Urząd miejski w Tarnowskich Górach zainwestował łącznie 99 tysięcy złotych w stworzenie, zarzadzanie i tworzenie treści dla grupy RoweroweTG na Facebook’u. Celem tej inicjatywy jest promocja lokalnych ścieżek rowerowych i zachęcanie do korzystania z rowerów. Ale czy to zadanie zostało osiągnięte? Po ponad roku funkcjonowania, grupa zgromadziła 3,8 tysiąca użytkowników – znacznie mniej niż porównywalne grupy zarządzane przez społeczności. Co więcej, dyskusje na temat ścieżek rowerowych najczęściej pojawiają się na innych grupach lub profilach, często niekoniecznie w pozytywnym kontekście.
Sebastian Korpak jako pierwszy podniósł kwestię wydatków na grupę RoweroweTG, odwołując się do informacji dostępnych w Biuletynie Informacji Publicznej. Z tych danych wynika, że pierwsza umowa z firmą Wnuk Consulting Bartłomiej Wnuk, zawarta w grudniu 2022 roku, dotyczyła założenia grupy społecznościowej „RoweroweTG” na platformie Facebook. Jej wartość wynosiła ponad 12 tysięcy złotych. W kolejnych latach zawarto umowy na zarządzanie grupą RoweroweTG: w 2023 roku (obowiązująca od 15.02 do 23.12) o wartości ponad 65 tys. zł, a także w 2024 roku (obowiązująca od 25.01 do 30.04) na kwotę ponad 21 tysięcy złotych. Wiadomość o tych wydatkach szybko rozniosła się po mieście i stała się punktem zapalnym wielu dyskusji.
Zarówno Sebastian Korpak, jak i inni mieszkańcy zadawali pytania o sensowność takich wydatków w jednej z grup na Facebooku.